Co Rámec přináší?
Rámec vznikl jako odpověď na současné výzvy církve i vzdělávání v ČR. Reflektuje změny ve společnosti, školství i pastorační realitě naší diecéze, navazuje na Osnovy k výuce náboženské výchovy římskokatolické církve v 1.-9. ročníku základní školy, čerpá z nového Direktoria pro katechezi (2020) i z revidovaného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV).
- Rozlišuje mezi výukou náboženství ve školách a katechezí ve farnostech, přičemž obě části tvoří jeden komplementární celek.
- Je kompetenčně orientovaný – klade důraz nejen na znalosti, ale i na dovednosti, postoje a hodnoty.
- Je systematicky uspořádán do šesti kompetencí:
|
A. Kompetence k ROZVOJI IDENTITY |
B. Kompetence k VYJADŘOVÁNÍ V OBLASTI NÁBOŽENSTVÍ | |
C. Kompetence k ZASTÁVÁNÍ KŘESŤANSKÝCH HODNOT | |
|
D. Kompetence k ŽIVOTU Z VÍRY V KRISTA |
E. Kompetence ke SLAVENÍ VÍRY | |
F. Kompetence k VYTVÁŘENÍ VYCHÁZEJÍCÍHO SPOLEČENSTVÍ |
- Pracuje s uzlovými body ve 3., 5. a 9. ročníku ZŠ.
- Umožňuje flexibilní využití v různých místních podmínkách – ve školách, farnostech i při různých setkáních dětí. Na Rámec bude navazovat tvorba školních a katechetických programů (viz následující obrázek).