3C1
Žák obhajuje důstojnost člověka a ochranu stvoření ze svého pohledu a z pohledu křesťanství, rozhoduje se a jedná s ohledem na důsledky svého chování.

Souvislost s RVP ZV
- CAS-DEJ-002-ZV9-017
Zhodnotí zamýšlené i nezamýšlené důsledky lidského jednání, které souvisejí s narušováním životního prostředí a klimatickými jevy v minulosti. - CAS-VKO-001-ZV9-001
Charakterizuje společenské role, do kterých se ve svém životě dostává, a posoudí, co pro něj znamená příslušnost k rodině, ke škole, ke kultuře, k náboženství, k genderu, k obci, k národu, ke státu. - CAS-VKO-001-ZV9-002
Zdůvodní svůj žebříček hodnot a způsoby jeho uplatňování v různých životních situacích.
PTU-000-000-ZV9-001
Vyhledá příklady, kdy lidské zásahy do prostředí přinesly původně nepředvídané důsledky, a vysvětlí, jak je možné se z daných příkladů do budoucna poučit. - PTU-000-000-ZV9-002
Prozkoumá a vysvětlí provázanost mezi klimatickou změnou, vlastním životním stylem, životem společnosti a ekonomickou činností. - PTS-000-000-ZV9-001
Rozpozná příležitosti, jaké jemu i společnosti přináší propojenost světa, a rizika, která z propojenosti vyplývají. - PTS-000-000-ZV9-002
Rozezná a vysvětlí volbu výrazových prostředků, kterými se mediální sdělení snaží ovlivnit vnímání konkrétního tématu. - PTS-000-000-ZV9-003
Rozezná postoje, stereotypy a předsudky v mediálních sděleních a navrhne možné způsoby, jak lze předcházet rizikům jejich mediálního šíření. - PTS-000-000-ZV9-004
Zvažuje potřeby lidí v obtížných životních situacích a navrhuje, jak posilovat rovné příležitosti a soudržnost společnosti ve svém okolí i ve světě. - INF-INF-004-ZV9-014
Diskutuje o fungování digitálních technologií určujících trendy ve světě. - CSP-OSV-002-ZV9-009
Respektuje pravidla etického chování a uplatňováním prosociálního chování přispívá k utváření vzájemně podporujících vztahů s druhými.