2B2

Žák identifikuje vybrané symboly v liturgickém slavení a v umění, objasní jejich význam a vhodně je použije k vyjádření svého prožitku.

Dílčí cíle k naplňování OVU

  • Žák vhodně použije symbol k zachycení a sdílení svého osobního prožitku (např. kresba, digitální ilustrace, animace).
  • Žák se zúčastní slavení v rámci obce, města, školy, farnosti a popíše svůj zážitek.
  • Žák objasní symboly používané při křtu, eucharistii a dalších liturgických obřadech (např. voda při křtu, chléb a víno při eucharistii).
  • Žák rozpozná v Bibli, liturgickém prostoru a umění symboly jediného Boha ve třech osobách a uvede je do souvislosti se svou představou o Bohu (např. Bůh mě něžně drží ve své dlani).
  • Žák pojmenuje jednotlivé liturgické služby (např. ministrant, lektor, kněz) a popíše jejich úkoly při slavení liturgie.
  • Žák charakterizuje jednotlivá období liturgického roku a popíše, co v nich prožívá on a co křesťanské společenství.
  • Žák rozpozná základní křesťanské symboly v uměleckých dílech a vyjádří svůj osobní prožitek z vybraného díla.“

Strategie učitele

  • Připravujeme.

Doporučené výukové materiály

Připravujeme.

Nabídka podpory

Potřebujete s výukou náboženské výchovy nebo katecheze s dětmi školního věku poradit?

S důvěrou se můžete obrátit na nás a naše mentory – kněze i laiky, absolventy akreditovaného kurzu mentoringu v systému DVPP u MŠMT ČR.

Více zde.

Katechetické a pedagogické centrum

Jako nástroj biskupa koordinuje a metodicky vede katechetickou činnost v ostravsko-opavské diecézi. Je také institucí dalšího vzdělávání a profesního doprovázení vyučujících náboženství a katechetů.

Více na kpc.doo.cz

Kontakt

Katechetické a pedagogické centrum
Biskupství ostravsko-opavské
Kostelní náměstí 3172/1
702 00 Ostrava

Tel. 597 822 235
E-mail kpc@doo.cz